Jumaat, 16 April 2010

Betul ker???

Patutkah aku mengisi borang tukar??? Aku dalam dilema...Ya...sebagai manusia biasa,aku tidak dapat lari dari masalah...dari dilema oleh sesuatu yang tidak ingin aku lakukan. Hari ini, 16 APRIL 2010 aku telah menghantar surat pertukaranku yang pertama kali sepanjang 3 tahun perkhidmatanku...Aku buntu...AKu celaru...tetapi aku percaya, ada hikmahnya disebalik sesuatu kejadian...

Andai permohonan ini diluluskan...sudah pasti ibuku paling gembira...ya...kerana aku akan berada dekat dengannya...Insyaallah...tapi di manakah akan ku tercampak nanti?adakah dari CAMERON HIGHLANDS ke PULAU PERHENTIAN.haha....dari tempat sejuk ke tempat panas...Kalaula Besut, tentu la panas...tengak la geografinya macamana...Memang la seronok dengan keluarga tapi hatiku bagaimana???Bisakah aku melupakan apa yang telah berlaku dan menerima apa yang akan berlaku seREDHAnya??? Tuhan, tolonglah aku...

Jangan lah kita memandang kebelakang tetapi ya...otakku seperti otak mausia lain...kadang-kadang menyesal di atas tindakan yang telah diambil...Allah...ampuni aku...Jangan dicuba mengingat keburukan atau kejahatan yang telah kita lakukan...itulah apa yang aku baca dari tulisan Hlovete....supaya kita dapat menjadi baik...baik itu luas definisinya. Kadang bukan kita tidak baik tetapi tidak cukup baik dari erti kata sebenar...aku insaf...kenapala kepalaku weng semacam...better to stop for now...

2 ulasan:

zurnaini berkata...

nampaknya aku masih di cameron hingga hujung tahun ni...bln 8 bleh apply pertukaran lagi...go go chayok...

Tanpa Nama berkata...

and awak masih lagi di sini sehingga 28 jun 2012... setiap apa yg berlaku ada hikmahnya.. kita merancang dan Allah juga merancang ..sudah tentulah perancangan Allah adalah yang terbaik buat kita..